27 okt. 2007

Punkt.SE uppmärksammar Köttbullens dag, på något sätt...

Jag blev intervjuad av en tjej angående mitt inlägg om köttbullens dag, två dagar senare knåpar hon ihop ett par rader.

Senast Punkt.SE briljerade med sin kompetens i min krets var det stockholmarna som blandade ihop personer på bild, vad de sa och det blev inte många rätt alls i den artikeln.

I det här fallet, ja skitsamma, det spelar verkligen ingen roll alls, jag har gjort massor av intervjuer själv och inte alltid blir det fantastiskt.

På det stora hela är det kul att köttbullens dag uppmärksammas. Men att IKEAs skulle vara bäst, nja...det tror jag nog inte.

Billigast däremot, förmodligen.



Jag kommer till exempel ihåg en gång när jag intervjuade Lill-Babs av alla människor, hon hade bakat en ostkaka vi skulle prata om, och hon började sjunga på en låt som jag trodde för att illustrera ett uttalande, men nej hon betade av vers på vers och där satt jag och nynnade med. Så fort jag trodde det var slut och började säga något drog hon på med en repa till, det var visst något väldigt personligt som Tommy Nilsson skrivit och barnen sjungit en gång i stämsång eller något sådant. Fantastiskt ointressant.



Ungefär som Punkt.SE

6 kommentarer:

Lisa sa...

Oh, jag är helt för en Köttbullens Dag!

annamaria sa...

Självklart ska vi fira köttbulledagen! När?

annamaria sa...

Självklart ska vi fira köttbulledagen! När?

Unknown sa...

Jag jobbar hart for att sprida information om svenska kottbullar. Ska gora kottbullsmackor till en foretags lunch har i Toronto pa torsdag t ex. Jag ar helt klart positiv till att skriva in en kottbulledag i min kalender!

mskanman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mskanman sa...

Härligt, jag slängde ur mig 17 mars mer som att ha något att börja spåna kring. Slängde även iväg ett mejl till Svensk Köttinformation som jag tänkte kunde sponsra upp en stor kampanj...internationell såklart :-)
Vi får se hur vi går vidare, jag vet inte om det finns något slags namnsdagsinstitut som ansvarar för Kanelbullens dag och Fastlagstisdag och liknande, men det blir väl nästa instans.
Sveriges godaste köttbullar ska sedan givetvis också koras.
Ojojoj vad mycket kul det finns att göra.
Årets Köttbullekock, Sveriges snabbaste köttbulle, Världens största/minsta/tyngsta/ köttbulle....
/Mårre