30 okt. 2007

Melker och Danyel ser rött

I något sammanhang har jag hört Danyel Couet nästan lite uppgivet men drömmande säga att en krog som serverar riktig fransk mat, det vore något det, men så lär det nog inte bli...

Men nu är vi och han där, för om Kungsholmen, Restaurangen, Grill och till stor del även F12 benämns som Melker Anderssons krogar så är jag rätt säker på att den drivande kraften bakom inriktningen på nya krogen är Mäster Couet. Det spelar inte så stor roll, även Melker brukar nämna den klassiska franska matlagningen som en stor inspirationskälla.
I gamla anrika krogen Källaren Dianas lokaler har nu Le Rouge öppnat, här har det tidigare hänt både det ena och det andra, en del av er minns kanske klubben Amphion? Eller var det en svartklubb som vi talar tyst om? Vitare Klubben Nightlife firade stora triumfer där på senare år och ingen jag känner har egentligen någonsin ätit på Diana.
1200 kvm stor är den nya krogen mina vänner, det här blir en stor krog med flera avdelningar och när vi tittat för djupt i cocktaillistan lär det inte vara några problem att gå vilse. Melker och Danyel har dessutom införlivat Gröna Huset där Pontus in the Green House tidigare låg.
Det gör det här till en av årets absolut största krogsatsningar. Representationsfolket har nu med Mattias Dahlgren och Le Rouge fått två nya ställen att testa under senare delen av 2007.
Klubbfolket ska också få sitt lystmäte i Gamla Stan men det återstår att se hur det går med det.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu känner ju inte du och jag varandra men jag åt där någon gång för så länge sen att jag inte minns. På källaren Diana menar jag alltså :-)

mskanman sa...

Ah det räknas, lätt :-)