19 okt. 2007

Lugn och fin ge mig protein

Det är höst nu. Kylan trängde på och jag och barnen satt inne och lekte med digitalkameran. Ett av motiven fick mig plötsligt att känna att en GI-diet ett par veckor kanske inte skulle vara fel...
Ett halvårs pappaledighet kan få vilka kläder som helst att krympa i garderoben förmodar jag. Allså. Nu är det smal och fin med protein som gäller.
Enligt mig själv så är det inte speciellt komplicerat det här med att gå ned i vikt, skippa vissa saker, lägg till några andra och så tar du en extra promenad. Klart. Hur svårt kan det vara?
Vi får se hur det går, detta är nu dag två och en sida som är ritkigt bra på kött är kanske inte helt otippat Svensk Köttinformations sajt, du har kunnat se Sveriges köttkock i aktion i Nyhetsmorgon den här veckan och här hittar du hans recept.
Och kom ihåg - vill du ha biffen welldone, då vill du inte ha biff.
/Mårre

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sveriges Köttkock ska det vara!;-)

mskanman sa...

Javisst såklart. Jag har ändrat och skickar Thomas Diederichsen en ursäktande tanke.
Kötta på!