hmmm...tja du, jag tyckte inte den var varken rolig eller intressant. Kan det vara så att de denna gången har bitit sig i läppen och gått lite för långt över den ribba som svenska folket lägger...
Den här reklamsnutten är säkerligen ett led i den satsning på funktionshindrade som Ica-butikerna kommer att göra under de närmaste tre åren. Projektet kallas "Vi kan mer" och drivs i samarbete med Samhall och Sveriges kommuner.
Som Karin skrev, en del i ICA's CSR satsning. Kommer säkert skapa debatt, spindoktorerna har svaret redo...men det gynnar säkert varumärket på sikt, och folks uppfattning om att det är ett ansvarstagande företag.
Men vilka tråkmånsar ni alla är! Ser ni inte humorn? Underbart ju!! Hur gänget konfronteras med sina fördomar, att de inte kunnat föreställa sig att någon med funktionsnedsättning kan vara till nytta... Häftigt att de ny får finnas - och synas! Och att vi vågar skoja. (Jag tror att teateruppsättningen "Elvis" har öppnat många dörrar.) Jag älskar ICA efter det här!
4 kommentarer:
hmmm...tja du, jag tyckte inte den var varken rolig eller intressant. Kan det vara så att de denna gången har bitit sig i läppen och gått lite för långt över den ribba som svenska folket lägger...
Den här reklamsnutten är säkerligen ett led i den satsning på funktionshindrade som Ica-butikerna kommer att göra under de närmaste tre åren. Projektet kallas "Vi kan mer" och drivs i samarbete med Samhall och Sveriges kommuner.
Som Karin skrev, en del i ICA's CSR satsning. Kommer säkert skapa debatt, spindoktorerna har svaret redo...men det gynnar säkert varumärket på sikt, och folks uppfattning om att det är ett ansvarstagande företag.
Men vilka tråkmånsar ni alla är! Ser ni inte humorn? Underbart ju!! Hur gänget konfronteras med sina fördomar, att de inte kunnat föreställa sig att någon med funktionsnedsättning kan vara till nytta... Häftigt att de ny får finnas - och synas! Och att vi vågar skoja. (Jag tror att teateruppsättningen "Elvis" har öppnat många dörrar.) Jag älskar ICA efter det här!
Skicka en kommentar