11 juli 2009

Kålrabbiexperiment i min första Weber.

Smakade kålrabbi för första gången för några Årstiderna-lådor sedan och blev glatt överraskad. Den inte bara ser cool och utomjordisk ut den var frisk, syrligt god också. Nu har jag två till och funderar på vad jag ska göra med den här doldisen till rotfrukt?

Hittar inga riktigt intressanta recept. Klart det skulle gå att ångkoka den i sparrisbuljong i åtta timmar och det skulle säkert bli superbra men nu har jag inte den tiden, eller sparrisbuljongen.

Dessutom måste det involvera grillen, har alldeles just precis monterat ihop min första Weber som står likt R2D2 och väntar på att bli instruerad.

Förmodligen klyftar jag upp lite färskpotatis, små färska lökar och lite kålrabbi i stavar och kör i grillen i en form.

Till det en oxrulle som nu ligger och goar till sig i en Texas Honey Marinade.

Inga kommentarer: