4 dec. 2010

Kokboksjulkalendern 4: Många och långa kok i Allt om Mats stora bok

Jag tittar gärna på fotboll, och då helst det grönavita laget. Ibland pratar man då om att laget och spelarna kan vara övertända och vilja för mycket, krånglar till det och överarbetar situationer utan att komma till skott eller kanske ens få till en målchans.
Ungefär så känner jag efter att ha bläddrat i Allt om Mats stora kokbok. Nästan utmattad. Nu ville dom nog lite för mycket.
“Herregud så mycket mat, hur ska jag klara detta?”
Den täcker allt. Eller ingenting. Inledningen sveper fram över allt som har med matlagning att göra ungefär som musikprogrammet Idol ger en bred bild av musik.

Sedan kommer det recept indelade i olika teman. Och det är en hel del recept. Massor. Hade Allt om Mat tagit fram allting i sin receptdatabas och bara skickat till tryckeriet hade det blivit ungefär så här inbillar jag mig.

Vem ger man då det här till? När Bonniers kokbok finns fyller den här ingen funktion. Jo, det gör den faktiskt. Där Bonniers kokbok går till botten med matlagning, är det faktiskt inte så många recept. Men med den här är det precis tvärtom. Kvantitet slår inte kvalitet men ibland kan det vara kul att ha mycket recept att välja bland.

Titel: Allt om mats stora kokbok
Av: Allt om Mats redaktion

Inga kommentarer: