29 sep. 2007

Nu ryker köket

Just nu kategoriserar jag kofot, hammare och skruvmejsel som helt oumbärliga köksredskap. För nu händer det, för evinnerliga tidsrymder sedan skrev jag här att jag hatade mitt kök.Vi var då mitt i planeringen och längtade så hårt efter vårt nya kök att det gamla kändes som att umgås med en före detta flickväns morsa. Och hon är allergisk mot allt. Men nu är det dags. Nu ryker det i köket, ja hela köket ryker all världens väg.
Vardagsrummet ska bli kök, köket ska bli äldsta dotterns rum och hennes gamla tillhåll blir något slags TV-rum. Och bara för att visa hur oerhört förändringsobenägen vår TV var inför den rockaden behagade den gamla tjockburken lägga av imorse med ett ljud som platsar i Star Wars. Lika bra det. Vi har ju snart sprillans ny bull-TV på gång. Nu ligger alla platta paket och väntar. Spis och kyl står fortfarande med plastrocken på. Imorgon börjar bygget. Det kommer bli bra. /Mårrre

Inga kommentarer: