26 aug. 2010

Investera i lökfonden

För ganska länge sedan så dök det upp ett antal flaskor med färdig fond från Knorr som dom ville att jag skulle testa.
Nu har jag gjort det.
Färdiga fonder är inget att rynka på näsan åt. Det är möjligt att alla ni som gör det kokar era egna fonder, buljonger, sätter i ordning långkoken direkt efter dagishämtningen och har julafton varje dag.

Riktigt så florsockrad är inte min tillvaro så fonder köper jag färdiga. Nästa gång jag ramlar över några köttben kanske jag kokar ihop en egen. Vi får se.

Tills dess fungerar Knorrs fonder minst lika bra som andra. Kyckling och kalv är bra fonder. Inte bättre eller sämre än någon annan. Men. Det finns en stjärna i den här föreställningen. Det som jag verkligen fallit för är fonden med brynt lök. Jag använder den till lite allt möjligt. Riktigt bra.

Inga kommentarer: