14 maj 2009

Fastrarnas bästa grillrecept

Vi behöver inte gå in på mediefenomenet Paolo Roberto, men det är en fascinerande resa han har gjort.
Skulle bli en bra film....hmmm vänta nu? Eller bok...heyyyy hmm vänta nu...det har ju kommit en bok, minst. Och nu kommer ytterligare en kokbok till efter den framgångsrika Mina fastrars mat är det nu dags för fastrarnas bästa grillrecept.


Boken heter Mina gästers mat men kunde egentligen heta Mina fastrars bästa grillrecept. Runt recepten väver Paolo in personer som betytt något för honom under hans liv, en präst, en fru, en faster eller kanske en pappa. Det är charmigt och småpuutrigt men blir så klart alldeles för mycket Paolo Roberto i längden men vad annat kan man förvänta sig. Jag tröttnar snabbt på texterna om personerna och tittar på recepten som även den här gången känns genuina, enkla och ärliga. Inga stora konstigheter utan italiensk mat som vem som helst kan ge sig på.

Undrar vad fastrarna har mer på lut i skafferiet?

Titel: Mina gästers mat
Författare: Paolo Roberto
Förlag: Bonnier Fakta

Inga kommentarer: