10 sep. 2008

Ekologiskt ekar tomt i sunkig Konsum-butik

COOP och LRF samarbetar kring att presentera lokalt producerad mat, vilket såklart inte är detsamma som att det är miljövänligt producerad.
Jag föreslår att kooperationens representanter som klurat ut det här genidraget tar en tripp till Sockenplan söder om Stockholm. Här finns nämligen den absolut sämsta Konsum-butiken jag varit i, det luktar sunk och min femåriga dotters rum är bättre städat. Frukt och grönt är det bruna medflugor och annat äckel.
Men det är lik förbannat tydligen tillräckligt många som går dit, jag misstänker av ideologiska skäl som jag inte förstår.
"Är man sosse ska man handla på Konsum!" Kan det vara så dumt?

Börja med en rejäl upprensning i butikerna, sedan kan vi börja snacka lokal mat i utbudet.

2 kommentarer:

MyA sa...

ja, om du känner dig sunkig och deppig så smälter du in kanon på Konsum på Sockenplan. Konstigt att dom överlever mellan ICA Globen och BEA...världens bästa varuhus ;-)

mskanman sa...

BEAs undervåning påminner ju om någon sorts presentbutik gone wild i en liten småstad på östgötaslätten - och jag älskar den